torsdag 4 februari 2021

Seg start på veckan

 Den här veckan började rätt segt. Har haft lite ont i höftböjaren och känt mig allmänt nere. Så i måndags och i tisdags blev det ingen träning alls. Men igår drog jag igång igen! Det fick bli tisdagens planerade pass, vilket gör att jag kommer att behöva stuva om lite även senare i veckan. Idag ska jag försöka få in ett styrke-tabatapass och så får det blir löpning imorgon istället. På lördag har jag bokat in badminton så på söndag får det blir lördagens löpning. Det viktigaste är trots allt att kroppen håller och att jag får in de planerade löppassen på något sätt och inte glömmer styrkan. 

Men klurigt ändå att orka. Allt min kropp vill är att vara hemma och sova eller ligga i soffan och titta på TV-serier. Den vill inte jobba - varken med huvudet eller med kroppen. Och ändå vet jag att jag mår så mycket bättre om jag kommer iväg och tränar. Så istället för att må halvsunk 24h om dygnet så är det bättre för mig att må skit under 1 timme och sedan halvbra i 23h. Men så svårt det är att klara av den inre förhandlingen....

Veckans plan:
  • Måndag: yoga 
  • Tisdag: 4 km i 6:15-tempo
  • Onsdag: Tabata -4  km i 6:09-tempo 
  • Torsdag: 5km i 6:15-tempo, 5 min bålstyrka +5 min rörlighetsövningar 
  • Fredag: vila
  • Lördag: 5km i 6:15-tempo, 5 min bålstyrka +5 min rörlighetsövningar
  • Söndag: HIT-pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar