måndag 1 februari 2021

Ny träningsvecka!

 Man kan verkligen säga att förra veckans träning blev enligt ursprunglig plan, men blev himla bra ändå! Istället för 3 löppass blev det 2 st (varav ett på löpband pga halkan). Men det blev 6 bra och varierande pass och det är jag väldigt stolt över! 

Förra veckans plan:

  • Måndag: 4 km i 6:15-tempo
  • Tisdag: yoga
  • Onsdag: 5km i 6:15-tempo, 5 min bålstyrka +5 min rörlighetsövningar - 40 min Tabata
  • Torsdag: styrketräning yoga for runners + bålstyrka
  • Fredag: 5km i 6:15-tempo, 5 min bålstyrka +5 min rörlighetsövningar - 30 min HIIT
  • Lördag: yoga - Badminton
  • Söndag: HIT-pass - 6 km i 6:05-tempo på löpband
Den här veckan fortsätter träningen men förmodligen inte enligt plan :-). 

Veckans plan:
  • Måndag: yoga 
  • Tisdag: 4 km i 6:15-tempo
  • Onsdag: Tabata
  • Torsdag: 5km i 6:15-tempo, 5 min bålstyrka +5 min rörlighetsövningar 
  • Fredag: vila
  • Lördag: 5km i 6:15-tempo, 5 min bålstyrka +5 min rörlighetsövningar
  • Söndag: HIT-pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar