tisdag 26 januari 2021

Yoga på dagens schema

 Igår gick dagen helt enligt plan. Hade förvisso en väldigt enkel träning inplanerad, men en gång läste jag att det svåraste med alla träningspass är att knyta skorna. Har man väl gjort det så är det sällan man inte ger sig ut. Och för mig stämmer det väl. Så jag är väldigt nöjd med att jag kom ut på min inplanerade lilla runda på lunchen. Idag är planen ett yoga-pass. Tror att det blir väldigt bra för mig eftersom jag sedan ett par månader tillbaka har problem med en ömmande rygg. Har inte tränat som jag brukar sedan i höstas och nu känns det i ryggen. Så ett yogapass blir nog perfekt för en köksbordsarbetande person som jag :-)


Veckans plan:

  • Måndag: 4 km i 6:15-tempo
  • Tisdag: yoga
  • Onsdag: 5km i 6:15-tempo, 5 min bålstyrka +5 min rörlighetsövningar
  • Torsdag: styrketräning
  • Fredag: 5km i 6:15-tempo, 5 min bålstyrka +5 min rörlighetsövningar
  • Lördag: yoga
  • Söndag: HIT-pass 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar