tisdag 10 september 2019

Uppladdning på Runners Store


Igår kväll fick jag lite feeling och anmälde mig till ett nytt lopp. Som dessutom är längre än en halvmara - hela 27km. Men jag känner att jag börjar komma i form nu och om jag inte har ett nytt lopp framför mig så kommer jag aldrig att klara av att hålla igång och förbättra mig ännu mer.


På lunchen var jag på Runners Store och köpte vattenflaskor till mitt Flipbelt så att jag slipper att krokna på långpass pga att jag är så törstig och så köpte jag några gel för loppet på söndag. Fick noga instruktioner vilken som skulle tas när. En halvtimme innan loppet ska jag ta den med koffein i, efter en halvtimme in i loppet ska jag ta ytterligare en och den sista, som är en vätska, ska jag ta efter ca 15 km. Ska bli intressant att se hur kroppen reagerar. Har aldrig testat gel innan. Har inte ens använt mig av sportdryck. Men kul att nörda ner sig lite :-)


Ikväll blir det intervaller! Känner mig riktigt taggad. Tjohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar